Aldo Manutio era un escriptor i impressor italià al qual se li atribueix l'honor d'inventar les tipografies i establir el patró de publicacions que coneixem avui en dia. El seu lema personal Festina Lente és un savi consell que dissenyà amb una àncora entrellaçada amb dofins. Els dofins rabiosos i la sòlida àncora il·lustren una veritat paradoxal: El progrés bo i veritable flueix de la unió entre l'impetuositat i l'alentiment. Ens surt millor quan ho fem lentament i tot i així ens donem pressa.

dimarts, 18 de gener del 2011

25 coses sobre tu.

REGLAS: Una vez que te han etiquetado, debes escribir una nota con 25 cosas aleatorias sobre ti. Ya pueden ser hechos, hábitos, gustos, objetivos... Al terminar, eliges a 25 personas y las etiquetas, incluyendo a la persona que te ha etiquetado a ti, porque evidentemente quiere saber cosas de ti.

1. Faig això per demostrar-me, d'una vegada per totes, que puc ser honesta amb mi mateixa i no mentir-me per no preocupar-me del que diràn.
2. Sempre sóc deshonesta.
3. Tinc exactament els mateixos arguments per estar a favor que per estar en contra, per això mateix no opino mai. I també perquè odio que em cataloguin.
4. Adoro la literatura, o, si més no, la idea de la literatura.
5. M'encanta l'autocompassió, fet que xoca amb el punt número 6.
6. Sóc cínica, sarcàstica i irònica, tant com puc. I si en sabés més, ho seria més. Sobretot amb els desconeguts.
7. Tinc por a conèixer persones. Tinc por a estar sola.
8. No m'agraden els amics. Necessito saber que tinc amics.
9. He fugit de Barcelona exactament igual com quan quatre anys abans vaig fugir de Balaguer.
10. Mitifico. Mitifico massa coses, massa persones, massa fets culturals, massa icones. Iconitzo fins a la sacietat.
11. M'avorreixen les explicacions. El cas més que improbable de que algú em demani d'explicar algo ho faig de manera curta, poc agraciada i sense detalls. Probablement per això ningú m'acaba entenent.
12. Sóc la persona més gelosa que conec (viva). En això estic excloent als antagonistes de les bones novel·les.
13. I egoïsta. No necessàriament emparada per l'excusa "sóc filla única".
14. L'esforç per ser simpàtica em costa horrors. Quasi tant com l'esforç per passar d'una vida passiva, estàtica i sedentària a una vida en moviment.
15. Em sento incòmoda amb massa coses. Entre elles, amb els meus progenitors, el meu cos i l'independentisme salvatge i arrauxat.
16. Crec en la burgesia. No sabré mai que és treballar dur, i considero que la meva vida ha estat tan fàcil que no tinc dret a queixar-me per res.
17. Per això odio queixar-me, i com més va, més possibilitats hi han de que un dia ho deixi tot penjat i me'n vagi a viure a Eritrea.
18. La meva vida amorosa és densa com el riu Corb, calmosa com el Noguera Pallaresa i neta com el riu Sec al seu pas per Cerdanyola.
19. M'estimo i m'odio a parts exactament iguals. I així amb totes les persones que conec i m'importen.
20. La meva inestabilitat és tan extrema com aparenta, sobretot amb la pujada d'hormones.
21. Mataria per conèixer anglesos que m'oferissin l'estímul cultural, urbà, underground i hipster que vull -en sentit literal-. I per aprendre anglès amb ells al mateix temps.
22. M'encanta explicar cuentos xinos i al mateix temps desespero per no cridar l'atenció de la gent i passar desapercebuda.
23. Menteixo. Ni quan, ni sobre què, ni a qui. Menteixo i punto.
24. Filologia: La meva salvació. Aquell etern tornà'començar. La tortura més exquisida. Allò que somio que em rescati i m'alimenti, però que no crec sincerament que aconsegueixi.
25. La cultura és probablement el valor al qual dóno més importància. Fins i tot qualifico a la meva xarxa social segons els coneixements culturals que tinguin. M'importa més que llegeixis a Rilke i a Plath què que siguis nazi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada